Regulamin obowiązujacy od 25.12.2014

Regulamin sklepu BIO-KRAINA.pl

I.  Informacje ogólne

  1. Właścicielem Sklepu internetowego www.BIO-KRAINA.pl zwanego dalej Sklepem jest firma EXITOS Katarzyna Grochola-Kozankiewicz z siedzibą
    w Wieliczce, ul. Krzyszkowicka 5B, 32-020Wieliczka, NIP 679-266-21-67, REGON 123183459, wpisaną do CEIDG, e-mail kontaktowy: info@bio-kraina.pl, tel. 12 200 26 07, 12 200 26 96.
  2. Korzystanie z usług Sklepu, a w szczególności składanie zamówień jest równoznaczne z akceptacją regulaminu Sklepu.
  3. Podmiot dokonujący zakupu towarów w Sklepie w dalszej części regulaminu nazywany będzie Klientem.

II. Zamówienia

  1. Sklep prowadzi sprzedaż towarów tylko za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Ceny podane na stronie Sklepu wyrażone są w złotych polskich i zawierają należny podatek VAT.
  3. Klientem Sklepu może być wyłącznie osoba prawna lub pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. Zamówienia są składane przez Klienta, bezpośrednio poprzez stronę internetową Sklepu lub przez serwis aukcyjny allegro.pl.
  4. Zamówienia są składane przez Klienta poprzez formularz zamówieniowy, który jest wypełniany przez Klienta Sklepu w trakcie robienia zakupów. Aby zamówić towary za pośrednictwem strony internetowej Sklepu www.bio-kraina.pl Klient może zarejestrować konto służące do realizacji składanych zamówień. Rejestracja konta odbywa się poprzez podanie adresu e-mail
    i hasła oraz prawidłowych danych teleadresowych. Możliwy jest także zakup dla klientów niezarejestrowanych.
  5. Zamówienia można składać przez całą dobę – za wyłączeniem przerw technicznych, o których Klient będzie poinformowany na stronie Sklepu.
  6. Warunkiem realizacji zamówienia przez Sklep jest prawidłowe wypełnienie przez Klienta formularza zamówienia. W przypadku zamówienia za pobraniem lub przy przedpłacie na konto, dodatkowo wymagane jest mailowe potwierdzenie zamówienia poprzez kliknięcie na link przesłany przez Sklep na mailowy adres kontaktowy Klienta.
  7. Po zakończeniu procesu opisanego w punkcie powyżej, dochodzi do zawarcia umowy w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego pomiędzy Sprzedającym - Sklepem, a Kupującym – Klientem.
  8. Po złożeniu zamówienia Klient będzie otrzymywał automatyczne powiadomienia na jego adres mailowy o stanie realizacji zamówienia.
  9. Klient jest zobligowany do zachowania w tajemnicy loginu i hasła do swojego konta w  Sklepie. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za operacje wykonane przez osoby trzecie, które uzyskały dostęp do konta Klienta w wyniku niezachowania przez Klienta w tajemnicy loginu i/lub hasła do ww. konta.
  10. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia lub jego anulowania, jeśli formularz zamówienia zostanie nieprawidłowo wypełniony albo Klient nie potwierdzi zamówienia w ciągu 3 dni roboczych od momentu jego złożenia (przy zamówieniach za pobraniem lub przedpłacie na konto).
  11. W wyjątkowych przypadkach Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia z przyczyn od niego niezależnych. W takiej sytuacji Klient otrzyma stosowne powiadomienie oraz zwrot przedpłaty, jeśli została dokonana, najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od dnia anulowania zamówienia.
  12. Zamówienia w których nieprawidłowo wypełniono dane teleadresowe (np. błędny adres e-mail, brak poprawnego numeru telefonu kontaktowego, fałszywe lub niepełne dane) nie będą realizowane.
  13. Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim.
  14. Klient może wprowadzić zmiany w swoim zamówieniu, kontaktując się telefonicznie lub mailowo ze Sklepem. Zmiany mogą zostać uwzględnione tylko do momentu podjęcia realizacji zamówienia przez Sklep.
  15. Zamówienie zrealizowane nie może zostać anulowane lub zmodyfikowane.
  16. Do każdego zamówienia wystawiany jest rachunek. Sklep nie wystawia faktur VAT.

III. Warunki realizacji zamówienia 

  1. Zamówienia realizowane przez Sklep przyjmowane są przez 7 (siedem) dni
    w tygodniu przez 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej Sklepu www.bio-kraina.pl oraz serwisu aukcyjnego www.allegro.pl.
  2. Sklep zastrzega sobie możliwość telefonicznego lub e-mailowego kontaktu
    z Klientem celem weryfikacji i potwierdzenia zamówienia i/lub danych teleadresowych Klienta.
  3. Po potwierdzeniu zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail podsumowującą zamówienie złożone w Sklepie. W wiadomości wyszczególnione zostaną informacje na temat: zamówionych towarów, numeru zamówienia, sposobu i miejsca doręczenia towarów, kwoty należności za zamówione towary i doręczenie oraz rachunek bankowy, na który należy dokonać wpłaty (chyba, że wybrano inną metodę płatności).
  4. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje e-mailem informację potwierdzającą operację a sama realizacja zamówienia rozpoczyna się:

- dla zamówień płatnych przelewem i kartami płatniczymi - w momencie zaksięgowania środków na koncie bankowym Sklepu lub na konto Sklepu w systemie płatności Przelewy24 lub PayU(w przypadku zakupów przez allegro),

- dla zamówień płatnych przy odbiorze - w momencie potwierdzenia złożenia zamówienia w Sklepie;

Zamówienia realizowane są w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00.

  1. Zamówienia złożone w dni powszednie po godzinie 15:30 i w soboty, niedziele oraz dni świąteczne realizowane będą następnego dnia roboczego. Czas realizacji  zamówienia wynosi 2-7 dni roboczych zależnie od dostępności zamówionego towaru lub sprawdzeniu jego dostepności u producenta.
  2. Czas realizacji zamówienia rozpoczyna się w momencie rozpoczęcia realizacji zamówienia (pkt. II.4.) a kończy w momencie wysyłki zamówienia. Czas realizacji zamówienia jest podany przy każdym produkcie. Za czas realizacji danego zamówienia należy przyjąć czas realizacji zamówienia produktu o najdłuższym czasie realizacji zamówienia spośród produktów dodanych do koszyka.
  3. Z uwzględnieniem wskazanych powyżej terminów realizacji (patrz punkt 5 i 6 paragraf III regulaminu), w wyjątkowych przypadkach braku zamówionego towaru w magazynie, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o zaistniałej sytuacji i podejmuje decyzję o sposobie realizacji zamówienia: częściowa realizacja zamówienia, wydłużenie czasu oczekiwania na towar, anulowanie zamówienia.

IV. Produkty oraz ich ceny

  1. Ofertą Sklepu są produkty spożywcze, akcesoria ekologiczne dla niemowląt i dzieci, artykuły drogeryjne oraz artykuły gospodarstwa domowego.
  2. Wszystkie towary znajdujące się w ofercie Sklepu są fabrycznie nowe, wolne od wad, objęte rękojmią na wady ukryte i roczną gwarancją (w przypadku produktów objętych gwarancją producenta). Reklamacje będą rozpatrywane w oparciu o przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz.827). W przypadku gdy stroną umowy sprzedaży nie jest konsument, odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
  3. Sklep zastrzega sobie prawo do wycofania ze sprzedaży towaru/ów
    w dowolnym momencie. W razie wycofania produktu po złożeniu zamówienia przez Klienta, Sklep dołoży wszelkich starań, aby poinformować Klienta
    o zmianie w zamówieniu.
  4. Prezentowane zdjęcia i wizerunki wyrobów nie są reklamą w rozumieniu prawa, a jedynie informacją handlową o wyrobach i mogą nieznacznie różnić się od wyglądu rzeczywistego.

V. Formy płatności

  1. Sklep akceptuje następujące formy płatności za zamówione towary:
    - płatność przelewem elektronicznym lub kartą za pośrednictwem systemu Przelewy24 lub systemu PayU (w przypadku zakupów przez allegro),
    - płatność przelewem na konto bankowe Sklepu:

Dane do przelewu:

EXITOS Katarzyna Grochola-Kozankiewicz

ul. Krzyszkowicka 5B

32-020 Wieliczka

ALIOR Bank, numer konta bankowego: 24 2490 0005 0000 4500 1790 7116
(w tytule przelewu należy wpisać nr zamówienia)

- płatność za pobraniem

  1. Klient nie ma możliwości łączenia różnych form płatności w jednym zamówieniu.
  2. W przypadku wyboru opcji płatność przelewem na konto bankowe Sklepu, wpłata powinna zostać zrealizowana (zaksięgowanie środków na koncie bankowym Sklepu) najpóźniej do 7 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia. Nieopłacone zamówienie zostanie automatycznie usunięte i nie będzie realizowane.

VI. Warunki i koszty dostawy 

  1. Sklep prowadzi wyłącznie sprzedaż wysyłkową, nie ma możliwości odbioru osobistego.
  2. Klient może wybrać następujących doręczycieli i formy doręczenia  na terenie Polski:
    • doręczenie towaru kurierem (doręczyciel UPS, DHL, K-EX)
    • doręczenie towaru przesyłką pocztową (doręczyciel Poczta Polska)
    • odbiór towaru ze wskazanego przy zamówieniu Paczkomatu (doręczyciel InPost)
  1. Termin doręczenia towaru uzależniony jest od wybranej formy doręczenia.
  2. Status zamówienia można sprawdzić po zalogowaniu się na swoje konto
    w Sklepie.
  3. Doręczenie z góry opłaconego towaru zamówionego na kwotę powyżej 400 zł realizowane jest kurierem na koszt Sklepu i nie obciąża konta Klienta. Zasada ta nie dotyczy płatności realizowanych za pobraniem.
  4. Koszty dostawy są wskazywane w trakcie składania Zamówienia. Są one uzależnione od wybranego przez Klienta sposobu dostawy oraz płatności. Koszty dostawy wskazane są również na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Koszty dostawy”. 

VII. Zmiany w zamówieniach i odstąpienie od umowy

  1. Klient może wycofać złożone zamówienie w całości zanim Sklep zleci jego doręczenie. Anulowanie zamówienia możliwe jest tylko poprzez kontakt
    z obsługą Sklepu (patrz zakładka „Kontakt”). Sklep każdorazowo potwierdzi anulowanie zamówienia osobną wiadomością e-mail. Za anulowane uznaje się tylko te zamówienia, których anulacja została potwierdzona zwrotnie przez Sklep.
  2. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz.827), jeśli towar nie był używany i pozbawiony fabrycznego opakowania lub w żaden inny sposób zniszczony lub wykorzystany, można go zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki (Dz. U. 2014, poz. 827). Termin czternastodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia doręczenia towaru. W przypadku zwrotu towaru przez Klienta, koszt przesyłki pokrywa Klient.
  3. W celu odstąpienia od umowy, należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy dostępny na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Odstąpienie od umowy” i wraz z nim odesłać towar na adres siedziby firmy.

VIII. Reklamacje

  1. Klient ma prawo złożyć reklamację z tytułu wad towaru na warunkach określonych ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz.827).
  2. Towar zakupiony w Sklepie podlega gwarancji zgodnie z datą przydatności do spożycia, która znajduje się na opakowaniu.
  3. Procedura składania reklamacji:
    • Reklamację należy składać pisemnie (e-mail, list) na formularzu reklamacyjnym (dostępny w zakładce „Reklamacje”).
    • Podstawą zgłoszenia reklamacji jest posiadanie dokumentu sprzedaży (rachunek za zamówienie).
    • Reklamowany produkt razem z wypełnionym formularzem reklamacyjnym i dokumentem sprzedaży należy przesłać na adres siedziby firmy w celu wydania opinii przez dział serwisowy.
    • Koszt przesyłki do Sklepu, uszkodzonego lub wadliwego produktu pokrywa reklamujący. Sklep zastrzega, że nie przyjmuje żadnych przesyłek odesłanych za pobraniem. Koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego Sklep zwraca natychmiast po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji. Sklep zwraca koszt najtańszej dostępnej przesyłki, niezależnie od fatycznego wyboru formy przesyłki przez klienta.
  4. Wszelkie reklamacje zostaną rozpatrzone maksymalnie w ciągu 14 dni roboczych liczonych od dnia wpłynięcia do Sklepu reklamowanego towaru zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz.827). Klient zostanie poinformowany o rozpatrzeniu reklamacji drogą pisemną (email, list). W przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji produkt zostanie wymieniony na pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania nakładu), Sklep zaoferuje do wyboru inne, dostępne w Sklepie produkty lub zwróci pieniądze.
  5. W przypadku uzasadnionej reklamacji, koszty po reklamacyjnej przesyłki (uznanej reklamacji) zwrotnej do klienta pokrywa Sklep.
  6. W przypadku realizacji doręczenia przez przedstawiciela firmy kurierskiej, Klient powinien sprawdzić czy dostarczona przesyłka nie jest uszkodzona oraz czy nie nosi znaków świadczących o możliwości jej wcześniejszego otwierania i manipulacji. Jeśli Klient w momencie odbioru przesyłki stwierdzi uszkodzenie jej opakowania, zaleca się, by wypisał wspólnie z pracownikiem firmy kurierskiej protokół uszkodzenia oraz poinformował o tym Sklep. W przypadku zniszczenia przesyłki przez firmę kurierską konieczne jest spisanie protokołu reklamacyjnego z kurierem oraz zrobienie zdjęć uszkodzonej paczki.
  7. Jeśli Klient stwierdzi uszkodzenie zawartości przesyłki już po jej odebraniu lub niezgodność zawartości ze złożonym zamówieniem, zalecane jest niezwłoczne powiadomienie o tym Sklepu (patrz zakładka „Kontakt”).
    O powyższych sytuacjach Sklep musi być poinformowany niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 (trzech) dni roboczych od dnia doręczenia towaru do Klienta. Reklamacje dotyczące powyższych sytuacji zgłoszone
    w późniejszym terminie nie będą rozpatrywane.

VII. Ochrona danych osobowych

  1. Dane osobowe Klienta podane w procesie rejestracji konta są chronione zgodnie z polityką prywatności Sklepu, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. „O ochronie danych osobowych” (Dz. U. Nr 133 poz. 833) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich i mogą być przetwarzane tylko na potrzeby realizacji zamówienia. W szczególności może oznaczać to:
    • udostępnienie firmie Przelewy24.pl lub firmie PayU (w przypadku zakupów przez allegro) danych niezbędnych do realizacji płatności za zamówiony towar,
    • udistęopnienie hurtowni Bioieko (właściciel BE HOLDING Danuta Kosowska)
    • udostępnienie wybranemu przez Klienta doręczycielowi danych teleadresowych niezbędnych do doręczenia towaru.
  1. Zgodnie z art. 24 „Ustawy o ochronie danych osobowych” Klient ma prawo do wglądu oraz poprawienia swoich danych osobowych.
  2. Klient rejestrując swój adres e-mail lub składając zamówienie w Sklepie, może wyrazić zgodę na wysyłanie informacji handlowych od www.bio-kraina.pl (newsletter, informacje o promocjach).
  3. Adres e-mail do subskrypcji newslettera udostępniany jest opcjonalnie
    i dobrowolnie i może być wykorzystywany przez Sklep do komunikacji marketingowej. Subskrybent ma prawo w dowolnej chwili zrezygnować
    z subskrypcji usuwając swój adres e-mail z newslettera.

VIII. Postanowienia końcowe

  1. Sklep zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności w razie zmiany przepisów prawa, zasad funkcjonowania sieci Internet lub znacznych zmian sytuacji rynkowej.
    O planowanej zmianie Administrator poinformuje na stronach internetowych Sklepu z odpowiednim wyprzedzeniem. Wszelkie Zakupy, których realizacja rozpoczęła się przed wejściem w życie nowego Regulaminu będą realizowane według zasad poprzedniej wersji Regulaminu.
  2. Sklep zastrzega sobie prawo do zmian cen towarów znajdujących się w ofercie, usuwania i wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu, bądź wprowadzania w nich zmian.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
  4. Sądem właściwym dla rozpatrywania pozwów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego.
  5. Regulamin wchodzi w życie dnia 25.12.2014.
Google+