spirulina właściwości

Spirulina jest jedną z najstarszych form życia na Ziemi. W rzeczywistości niebiesko-zielona mikro alga jest częściowo odpowiedzialna za wytwarzanie tlenu w atmosferze planety, która miliardy lat temu pozwoliła na rozwój form życia. Spirulina to pierwsze na świecie pożywienie i jedna z najbardziej bogatych w składniki odżywcze żywność na Ziemi. W dzisiejszych czasach spirulina należy do najpopularniejszych suplementów diety na świecie. Jest ona wypełniona różnymi substancjami odżywczymi i przeciwutleniaczami, które mogą przynieść korzyść całemu ciału i mózgowi.

Spirulina – co to?

Spirulina to rodzaj niebiesko-zielonych alg, które ludzie mogą przyjmować jako suplement diety. W tym momencie ogół uważa spirulinę za super żywność ze względu na doskonałą zawartość substancji odżywczych i korzyści zdrowotne, które daje. Spirulina ma wysoką zawartość białka i witamin, co czyni ją doskonałym suplementem dla osób stosujących diety wegetariańskie lub wegańskie. Badania sugerują, że spirulina ma właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne, a także zdolność do wspomagania regulacji układu odpornościowego. Spirulina jest bogata w białko i witaminy. Spożywanie spiruliny jest jednym ze sposobów uzupełniania białka i witamin w dietach ludzi bez znaczących skutków ubocznych. Jedna łyżka suszonej spiruliny zawiera: 20 kalorii, 4,02 g białka, 1,67 g węglowodanów, 0,54 g tłuszczu, 8 miligramów (mg) wapnia, 2 mg żelaza, 14 mg magnezu, 8 mg fosforu, 95 mg potasu, 73 mg sodu, 0,7 mg witaminy C. Zawiera także tiaminę, ryboflawinę, niacynę, kwas foliowy oraz witaminy B-6, A i K.

Spirulina a odchudzanie

Spirulina jest super jedzeniem w rodzinie niebiesko-zielonych alg, które stanowią prawdziwy cios żywieniowy. Wiele źródeł podaje że sprzyja ona utracie wagi. Chudniemy, jeśli spożywamy mniej kalorii niż zużywamy w ciągu dnia. Spirulina jest bogata w wszelakie składniki odżywcze, a zarazem ma bardzo mało kalorii. Mała ilość proszku zawiera dużą dawkę energetyczną ponieważ spirulina jest wysoko odżywcza, i niskokaloryczna. Wprowadzenie spiruliny do diety może pomóc schudnąć bez zmniejszania porcji posiłków. Spirulina również zwiększa metabolizm ponieważ ma bardzo dużą ilość błonnika. Wyższe tempo metabolizmu sprawia, że człowiek czuje, jakby miał więcej energii. Dzięki temu może również zwiększyć liczbę spalanych kalorii każdego dnia, co zdecydowanie może pomóc w utracie wagi. Przyjmowanie spiruliny, jako cześć zrównoważonej diety, pomoże dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Jednak korzystanie z spiruliny podczas diety warto skonsultować z lekarzem, czy dietetykiem ponieważ przyjmowanie jej tylko w rozważny sposób przyniesie oczekiwane rezultaty.

spirulina przeciwwskazania

Spirulina – przeciwwskazania

Istnieją pewne przeciwwskazania i środki ostrożności, o których należy wiedzieć przed zakupem i przyjmowaniem spiruliny. Zawsze należy skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem jakiegokolwiek suplementacji, zwłaszcza jeśli pacjent przyjmuje leki lub choruje. Czysta spirulina uprawiana i zbierana w czystym środowisku jest ogólnie uważana za bezpieczną do spożycia, nawet w dość dużych ilościach. Sprawdź źródło z którego pochodzi, ponieważ niektóre spiruliny mogą być skażone przez mikro cystyny, które mogą powodować choroby wątroby. Spirulina może powodować detoksykację organizmu, co jest ogólnie rzeczą dobrą. Może jednak powodować nieprzyjemne skutki uboczne, w tym swędzenie skóry, nadmierne gazy i senność. Jeśli wystąpią takie objawy, rozważ obniżenie dawki spiruliny. Podczas gdy detoksykacja może być ważną częścią zwiększania energii i poprawy zdrowia, kobiety w ciąży i karmiące piersią nie powinny być poddawane ciężkiej detoksykacji. W bardzo rzadkich przypadkach spirulina była przyczyną reakcji alergicznych. Jeśli u pacjenta występuje wysypka, świąd lub obrzęk, trudności w oddychaniu lub jakiekolwiek inne objawy reakcji alergicznej, należy zwrócić się o pomoc medyczną.

Przeczytaj także